Sayfalar

Kasım 19, 2013

Bloğuma Gelen Şikayetle İlgili!

Bugün ismini vermek istemeyen bir ziyaretçim, çok tanınmış uluslararası bir mobilya firması ile ilgili bir şikayette bulunmuş. Parasını ödediği halde firma tarafından ürün teslimatı yapılmadığını beyan ediyor. Mesajına göre; söz konusu firmanın bu şekilde mağdur ettiği çok sayıda kişi varmış. 

Düşünün bir kere; ürünleri marka olmuş bir firmanın bir mağazasından evinize mobilya alıyorsunuz. Kredi kartınızla veya nakit olarak ödemeyi yapıyorsunuz. Normal şartlar altında 2-3 hafta içinde evinize teslim edilmesi gereken mobilyalarınız gönderilmiyor. Sonra bakıyorsunuz ki mağaza kapanmış. Genel merkezlerini arıyorsunuz ama bu konudan haberdar olmadıklarını söylüyorlar ve hiç bir sonuç alamıyorsunuz. 


Ziyaretçim firma ismini vermiş ve hatta kendisi gibi zarar görmüş kişilerin kurduğu bir web sitesinin de linkini göndermiş. Mesajını ve şikayette bulunduğu firma ismini burada yayınlayamadığım için kendisinin anlayışını rica ediyorum. 

Konu şikayet olunca bunun doğruluk derecesini bilmeden, öğrenmeden ismini belirtmeyen ziyaretçimin mesajını yayınlamak istemedim. Diğer taraftan, internette ufak bir araştırma yaptığımda farklı sitelerde oldukça fazla şikayet yapılmış olduğunu gördüm. Yalnız bu şikayetlerde de yine isim ve adres belirtilmediği için burada şikayet edilen firma ismini yayınlamak konusunda tereddütlerim oluştu. 

Neden bu yayını yapma ihtiyacı duyduğuma gelelim: Türkiye'de tüketici haklarının son zamanlarda oldukça dikkate değer bir şekilde savunulduğuna inanıyorum. Tüketici yasası bir çok alanda bu tarz mağduriyetleri kapsar nitelikte. 2006 yılı Haziran ayında aldığım köşe koltuğumda kısa bir sürede kullanımdan kaynaklanmayacak düzeyde kumaş ve sünger bozulmaları meydana geldiğinde, bir tüketici olarak haklarımın neler olduğunu gayet iyi öğrendim. 

Bu tarz bir durumla karşılaştığınızda size tavsiyem bunu yasal yollarla çözmeniz. Yasal belgeler, faturalar, mağdur edilen kişi bilgileri ile birlikte internet ortamında yapılan her türlü bilgilendirme, bu tür kötü amaçlı kişi veya kurumların ismini deşifre ederken kullanılmalıdır, zira caydırıcı özelliği vardır. Bunun tüketicileri bu tür durumlara karşı uyarmak için önemli bir ayrıntı olduğunu düşünüyorum. 

Umarım ziyaretçim ve onun gibi diğer mağdurların zararları en kısa zamanda karşılanır. Tüm üretici ve satıcıların, tüketiciye kötü tecrübeler yaşatmayacak, sattıkları ürünün arkasında duran tarzda değerlere sahip olmasını dilerim...           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder