N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Şubat 25, 2014

Lavanta Kokusu Sinmiş Evler

Lavantayı sevmeyen var mı? Sanırım oldukça gereksiz bir soru. Hem görsel güzelliği, alımı, ihtişamı, göz alıcı renk tonuyla; hem de büyüleyici ve ferahlatıcı kokusuyla her ortamda mutlaka yer edinen bir bitki. Siz lavantanızı nasıl alırsınız peki taze mi yoksa kurutulmuş olarak mı, yoksa esansını mı? 



Evde çiçek yetiştirmeye başladığımdan bu yana sevdiğim her şeyi acaba evde olur mu gözüyle irdeliyorum. Lavanta da önceliklerim arasında gelen güzelliklerden. Biraz araştırdım bakalım muvaffak olabilecek miyim.


Lavanta çiçeği gerek taze ve kuru olarak, gerekse şekli olarak yıllardır evlerimizde dekorasyonun bir parçası olmaya devam ediyor. Sadece dolaplarımızın ve çekmecelerimizin misler gibi kokmasını sağlamıyor, aynı zamanda taze veya kurutulmuş dalları ile vazo içlerinde de yerini alıyor.



Lavantaya sarınmış mumlar, lavanta dallarıyla süslenmiş hediye paketleri, masa süslemelerinde bir tutam ferahlık olarak sunumu, kişinin enerjisini yükseltiyor, mutluluk veriyor.



Lavanta desenli havlular, örtüler, tabaklar, bardaklar, keseler ... Sadece görsel olarak kullanılsa da siz de içten içe o lavanta kokusunu hissetmiyor musunuz?



Sevdiklerinize hediyelerinizi sunarken bir adet de lavanta kesesi iliştirmiyor musunuz mesela hediye paketinizin içine?


İlk kullanımı 2500 yıl öncesine dayanan Lavanta kuru, taze, esans olarak farklı şekillerde kullanılabiliyor. Yemeklerde ve çay olarak da tüketilebilen lavantanın oldukça sağlıklı bir bitki olduğu bilinmekte. Bunun yanı sıra lavanta banyosunun da kişinin rahatlaması ve streslerinden arınması açısından oldukça etkisi var.


Lavanta kokulu günleriniz olsun...


28 yorum :

  1. ben lavantamı sitemizin bahçesinden alırım canım:)) tazeyken taze olarak vazoma koyarım, bahçıvan budayınca da kızımı gönderir yerdeki dalları toplatır, ayıklayıp kuruturum. keselerin içine yerleştirir, havlularımın arasına koyarım ve birkaç kese de uygun yerlere asarım. Fazlasını da gelen arkadaşlarıma veririm. kısacası ben lavantayı çok mu ama çoooook severim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok imrendim şimdi. Tazecik çiçekleri, hiç bir kimyasal işlenmeden kendin toplayıp yapıyorsun lavanta keseciklerini. Ben de deneyeceğim yetiştirmeyi bakalım başarılı olabilecek miyim ..

      Sil
    2. bence sen onu da başarırsın:))

      Sil
  2. Ben de çok severim lavantayı ama nedense bizim evde kurudu. Gerçi kurusu da güzel ama ilk fırsatta tekrar denicem şansımı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama saksıya dökülmüştür nasılsa tohumlar baharda tekrar açabilir eğer atmadıysan.

      Sil
  3. Lavantanın her halini severim. Benim lavanta aşkım yüzünden bahçeye lavanta dikildi o kadar yani ;) taze halini bol bol koklar, budama zamanı gelince budar, kurutur, kese yaparım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika. Dikim ve bakım konusunda yardım alabileceğim bir konu :)) ben de işte aynen onu yapmak istiyorum Sevgili Sinem :))

      Sil
  4. Lavantanın her hali güzel, görsellere bakmaya doyulmuyor. Ben bir de lavanta tarlalarının manzaralarına bayılırım. Sanırım en çok Fransa, İtalya ve Japonya'da yetiştiriliyor.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sevgili Nowacraft. Akdeniz ülkelerinde özellikle bu 3 ülkede bazı türleri özel olarak üretiliyormuş. Ben de sayende öğrendim teşekkür ederim. O lavanta tarlalarında gezmeye de bakmaya da doyamaz insan :))

      Sil
  5. ohhh mis küvet beni bitirdi nokta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcacık bir lavanta banyosu iyi gelirdi ama değil mi bu soğuk kış gününde :)

      Sil
  6. Lavanta kolonyası vardır Rebul'un, çok severim, kullanırım da.
    Kurutulmuş halini aktardan almıştım geçen sene,keçeden yaptığım küçük çiçeklerin içine koyup duvardaki askıya astım.
    Çok tatlı duruyorlar:)
    Tazesine hiç denk gelmedim maalesef:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keçe lavanta kesesi ben de yapmaya başladım çekmeceler doldu taşıyor bunlarla :)) Eğer yetiştirmeyi becerebilirsem tazesini de paylaşırım sizlerle :)

      Sil
    2. Tecrübenizi paylaşırsanız sevinirim;)

      Sil
  7. heeeey lavanta evde en sevdiğim renk ve koku. burdaki herşeyi sevdim. hepsini de uyguluycam :)

    YanıtlaSil
  8. Juliette'cim her zamanki gibi çok güzel fotoğraflar koymuşsun.Lavantanın rengi ve kokusuna bayılırım.Geçen yaz saksıda lavanta aldım ama kısa süre sonra öldü.Neden olduğunu çözemedim,halbuki gördükçe konuşup halini hatırını soruyordum :)Sevgi haricinde bir eksiklikti çözemedim.Eğer yetiştirirsen püf noktalarını isterim senden haberin olsun.Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Senin gibi güzel dostlarımın ziyaretleri ve yorumları sayesinde gelişiyor her şey :))
      lavanta konusunda hiç tecrübem yok ama öğrenilemez anlamına gelmiyor değil mi :))
      Mart-Nisan gibi sukulentlerim de lavantalarımda tam tekmil hazır olacaklar. Bu arada öğrendiğim püf noktaları elbette paylaşacağım :))
      Sevgiler canım...

      Sil
  9. Çok sevdiğim ama bahçeye ektiremediğim bir bitki. Çünkü bahçıvanımız çok fazla bal arısı çekeceğini söylüyor. Eşimin ve oğlumun arı sokmasına alerjileri olduğu için maalesef ekemiyorum. Ama kurutulmuş lavantayla dolu keselere asla hayır diyemem ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlerle paylaştığım iyi oldu sayenizde bilgileniyorum bende. Arı çekeceğini bilmiyordum hiç. Bu benim için de tehlikeli bir durum :((

      Sil
  10. ayy ne güzel bir postla karşılandım gözüm gönlüm açıldı juliette :))
    uzun zamandır blog okuyamıyorum ilk seninkine bakiim dedim..
    ben de çeyizlerimde lavanta çiçekli olsun diye ısrar ediyorum. baharatlıklarımı öyle aldım..
    nevresime ve çerçeveye de çok yakıştırıyom , senden iyi fikirler alıyorum teşekkürler :))
    öpüyorum çok^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim eminim çeyizin ve evin için çok güzel seçimler yapıyorsun. Bu keyifli yolda sana güzel fikirler verebiliyorsam ne mutlu bana :)) Ben her zaman buradayım canım ne zaman istersen desteğe hazırım.
      Sevgiler...

      Sil
  11. Mis gibi lavanta kokmuş bloğun Juliette :) Benim de hep elimin altında lavantalar, yaptığım şeylerin içine doldurmaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım. Senin lavanta desenli keselerin de çok güzel olmuşlar ellerine sağlık.. Mevsimi geliyor artık sık sık paylaşacağım bu güzellikleri :))

      Sil

  12. "A amizade com Deus e a amizade com os outros é a mesma coisa, não podemos separar uma da outra"
    (Santa Tereza de Ávila)
    Obrigada pela carinhosa visita!
    Tenha um lindo dia !!!
    Beijos Marie.

    YanıtlaSil
  13. Lavanta fotolarını görmek bile mutlu ediyor beni! Canlısı, kurusu, rengi hepsi harika!

    YanıtlaSil
  14. Hem kokusuna hem görüntüsüne hastayım

    YanıtlaSil
  15. Harika bir yazı olmuş! İzninizle facebook/lavantasepeti sayfamızda yazınızın linkini paylaşacağız.
    lavantasepeti.com ve instagram/lavantasepeti sayfamıza tüm lavanta sevenleri bekleriz.
    Sevgilerimizle

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir