N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Şubat 02, 2015

2015 İstanbul Mobilya Fuarı ve Trendler

Mobilya ve Dekorasyon ürünleri sektör firmalarının buluştuğu en büyük fuarlardan biri olan İsmob (İstanbul Mobilya ) Fuarı 27 Ocak-1 Şubat tarihleri arasında CNR Expo'da gerçekleşti. Üretici ve distribütör firmaların yeni koleksiyonlarını sergilediği fuarın oldukça renkli ve başarılı olduğunu belirtmek isterim. 

Fuga Mobilya - İsmob
2014 yılında belirlenen ve Maison&Objet Fuarı'nda açıklanan 2015-2016 trendlerinin yansımalarını sektörün lider firmalarının hemen hepsinde görmek mümkün. El işçiliğinin değer kattığı ürünler, doğadan ilham alan tasarımlar, teknolojiden faydalanarak yaratılan konfor ve lüks...


Ahşap ve metal malzemeler geçen yılda olduğu gibi ağırlıklı olarak kullanılıyor. Geçtiğimiz yıl görmeye alıştığımız altın, platin, bakır, bronz vb aksesuar ve mobilyalar bu yılda yine gözde, yalnız biraz daha parlak ve karma olarak. Platin ve altın yansımalar veya siyah ve altın gibi kombinasyonlar bir arada sıkça kullanılacağa benziyor. Geçtiğimiz 2 yıl süresince de bu kombinasyonları özellikle aydınlatma ürünlerinde görmeye başlamıştık aslında, bu yıl daha da ağırlıklı olarak karşımıza çıkacaklar. 

Archidecor 
Fuga Mobilya
Metal ve ahşabın muhteşem buluşmasını hep çok sevmişimdir. Endüstriyel tasarımı sevmemin nedenlerinden birisi de budur. Ham ahşap ve metal, veya ahşap kaplama ve metal raflar, sehpalar, TV üniteleri bir çok firmanın ürün koleksiyonunda yerini almış. 

Hilyehome
Çok kullandığımız duvar kağıtları yine devam ediyor olsa da birincilik bu yıl ahşap, cam ve metal yansımalı kaplamalar. Aynı zamanda, TV ünitesi arkasında veya yatak başına uygulanan  patine duvarlar da oldukça göz dolduruyor. 
Nills Mobilya
Nills Mobilya
Ndesign
Aydınlatma olarak yine endüstriyel stil metal sarkıtlar, lambaderler, fenerler kullanılacak bu yıl ağırlıklı olarak. 

Ndesign
Koltuk takımları bu yıl yine konfor ön planda tutularak çalışılmış. Kumaşını ve rahatlığını çok sevdiğim Ndesign'ın bu yeni modeli altta görmüş olduğunuz berjerlerle çok şık bir kombinasyon oluşturuyor. (Resimde biraz ışıktan kilolu çıktığımı beyan etmek isterim lütfen kayıt dışı olsun ;)

Ndesign
Ndesign
Koltuk kumaşlarında yün, süet, nubuk ve deri oldukça fazla kullanılmış. Kapitoneler ve chesterlar yine her zaman olduğu gibi farklı stil ve doku alternatifleri ile ağırlığını koruyor. 

Mermeri bu yılda sehpa, aksesuar ve masalarda sık sık göreceğiz. 



Yorgunluktan bitik bir halde Fuga Mobilya standındaki rahat koltuklarda yorgunluk atan bir Juliette:) ve her yerde karşısına çıkan harika sukulentleri :)) Bu yıl terraiumlar da çok moda. Bununla ilgili size harika bir sürprizim var size terraium yapımını anlatacağım kısa bir süre içinde ;) 


Nills
Mobilyalarda ham ahşap, ahşap kaplama,patine ahşapla birlikte cam, metal ve mermer kullanıldığını görüyoruz. Ahşap ve metal ayaklı cam masa tablaları bir çok firmanın yer verdiği tasarımların başında geliyor. 

Casa
Avangard ve country stilleri yine aynı şekilde bu yılda tercih edilmeye devam ediyor. Klasik mobilyalar haricinde avangard stilde bu yıl lakenin geçen yıla nazaran daha az kullanıldığını söyleyebilirim. Ağırlıklı olarak patine renkler daha fazla hakim.



15 yılı aşkın bir süredir dünyadaki bir çok fuarı işim gereği geziyorum. Özellikle Avrupa ülkelerinin önde gelen fuarlarında; Maison&Objet, Frankfurt Messe, Milano ve New York fuarlarında gerek katılımcı olarak gerekse ziyaretçi olarak bulunuyorum. Bu yıl İsmob'un özellikle yabancı ziyaretçiler ve Türk firmalar için profesyonel bir şekilde organize edilmiş olması, fuar sektöründe artan bir ivmeyle yol aldığımızı gösteriyor. Gurur verici bu gelişmelerin artarak devam etmesini diliyorum. 



2015 yılı trendleri ile ilgili bilgileri her hafta yayınladığım Stil&Trend köşesinden takip edebilirsiniz. 

Dekorasyon dolu günler dilerim...


18 yorum :

  1. ilk iki resimdeki dizayna bayıldım.
    Mutlu günler diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle benim de favorim oldular Hamiyet Hanımcım :))) Zevklerimiz çok uyuşuyor sanırım :) Sevgilerimle...

      Sil
  2. aa fuga mobilya diyince acaba Şehnaz ile tanıştımı diye geçti aklımdan:) arkadaşım bu fuar için Ankara'dan çıktı geldi de..
    tasarımlar güzel aydınlatmalara ayrı bayıldım,
    paylaşım için teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fuga standına sadece 2 saat vakit ayırabildim tanışıyor olsam belki dikkatimi çekerdi :))
      Bir çok üründe olduğu gibi evet aydınlatmalar da oldukça şık ve tarzdı. Bu yıl çok başarılıydı fuar ;)
      Ben teşekkür ederim güzel yorumun ve ziyaretin için Sevgili Sebuş :))

      Sil
  3. Yine keyifli bir paylaşım olmuş canım, eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim sevgiler...

      Sil
  4. Her biri birbirinden şık parçalar var var. Bayıldım. Ama o sehpa var ya tam benim tarzım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) O sehpadan gözümü alamadım bende çok zor tuttum almamak için kendimi :D

      Sil
  5. Bu sene gidemedim :(
    Endüstriyel tarz iyi ki bizim buralara uğradı da daha uygun fiyatlara ulaşabiliyoruz birçok objeye...
    Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet nihayet:)) yıllarca özellikle New York ta kendimi kaybederken şimdi burada da bir çok yerde görmek mümkün artık :)) Ben teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumun için..

      Sil
  6. bu terrarium objelerinden paşabahçede gördüm ve bayıldım ancak daha fazla canlının günahına girmemek adına almadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meralcim canım benim deneyelim. Martı bekliyorum çok güzel çalışmalar yapıcaz:))

      Sil
  7. hani sen yorum yaptın ya o ilk kitabımdı.sade ve derin. baksana geçen hafta var blogumda. geçen hafta ikinci kitabım da çıktı kii. bu kez şiir ve öykü kitabıı :) görüşürüz ki yinee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah deep ikisini de okuyacağım burada bulamadım sanırım d&r da vardır bu hafta alıyorum :))

      Sil
  8. İçim açıldı, detaylar çok çok hoş bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ziyaretin ve güzel yorumun için sevgiler :))

      Sil
  9. Güzel bir analiz olmuş. Mobilya sektörünün stil belirleyicisi olan fuarda her sene ahşabın esintisini görmek aslında olması gereken diye düşünüyorum. Mobilyanın doğasında ağaç olduğu için firmalar da bunu göz ardı etmeyip modellerinde bu doğal dokunuşları gerçekleştirmelidir. Hatta dikkat ederseniz fuarda öne çıkan firmalar ağaca dokunmakla kalmayıp ürünlerini ağaçla şekillendirmişler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için. Bu yıl gerçekten çok güzeldi son yıllarla kıyaslandığında. Firmaların trendleri yakından takip ederek şık ve kaliteli ürünler üretmeleri güzel bir gelişme. Yükselen bir ivme ile devam etmelerini gönülden arzu ederim. Sevgilerimle..

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir