N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Mayıs 06, 2014

Kendin Yap: Plastik Saksılara Hayat Verin

Aslında bu hafta Sevgili Özlem'e söz verdiğim üzere Kumaş kaplama tablolarla ilgili bir Kendin Yap projesi paylaşmak istiyordum ama bugünkü projeyi kendim yaptığım için hemen paylaşmak istedim. Uzun zamandır geri dönüşümlere olan ilgim ve annemden hatıra kalan bir şeyleri atamama huyumdan dolayı evdeki plastik saksıları hayata döndürmeye karar verdim.  Ben beğendim umarım sizde sever ve denersiniz :))


Malzemeler :

- İstediğiniz ebatta plastik saksı
- İstediğiniz renkte ince keçe
- İstediğiniz renkte kurdela
- İstediğiniz renkte boncuk, düğme, iplik vs
- Silikon, Makas, Cetvel, Mezura  

Gördüğünüz üzere isteğe bağlı malzemesi bol bir Kendin Yap projesi :)) Bu arada görseller için üzgünüm maalesef çekimlerin bir kısmını çok iyi yapamamışım.


Saksının dış çevresini ve yüksekliğini mezurayla ölçerek seçtiğimiz fon rengindeki keçeyi kesiyoruz. Ben plastik saksıların üst kısımlarında bulunan yaklaşık 1 cm yüksekliğinde 1 mm genişliğindeki çıkıntılı ağız kısmını keserek kullandım. Kapladıktan sonra daha düzgün duruyor. O nedenle ölçü almadan önce bu kısmı kesebilirsiniz. 


Saksının tabağının iç tarafta kalması için düz kesim tercih ettim. Saksıyı tam olarak kaplarsam sulama esnasında keçe ıslanabilir diye düşündüm. Kısa kenarlarından görselde göründüğü şekilde diktim. Siz çarpı olarak değil düz bir dikiş de kullanabilirsiniz. Ben bu dikişi keçede çok yakıştırıyorum.


Alt ve üst kısmı açıkta kalacak şekilde birleştirdikten sonra süsleme işlemine geçiyoruz. İsterseniz süslemelerini ayrıca hazırlayıp silikonla yapıştırabilir, ya da keçenin üzerine işleyebilirsiniz. 




En son olarak da kurdelalarını yapıştırıp saksıyı giydiriyoruz. İşte bu kadar basit. Toplam 3 saksının yapımı yaklaşık 1 saat sürdü. 



Nasıl olmuş cam güzellerim, aşık kuşlarım :))



Keyifli projelerde görüşmek dileğiyle..

Sevgiler..

26 yorum :

  1. Ozellikle mavi kusluya bayildim ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Seden. Mavi benim de favorim oldu. Puantiyeli biraz yavan kaçmış:((

      Sil
  2. Saksılar şahane, manzara şahane.
    Ay daha ne denir ki bilemedim.
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülay beğenmene sevindim :))

      Sil
  3. nasıl da naif ve şık olmuşlar...Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE SAĞLIIIKKKKKK !!!!!!! bayıldım hem dıy projene hem manzarana hemde..hem de sculentlerine... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meralcim sana bahsettiğim saksılarım bunlar işte :)) beğendiğine çok sevindim. Sukulentler baby daha biraz serpilsinler yeni hallerini de yayınlayacağım diğer saksılarımla birlikte :))

      Sil
  5. Ellerine sağlık, çok güzel bir fikir. Tümü bir arada çok hoş görünüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Esra beğenmene çok sevinndim..

      Sil
  6. Nasıl güzel olmuş bunlar :)
    Ellerine emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
  7. Juliette, harika bir iş çıkmış ortaya, o kadar sevimli olmuşlar ki. Ben bayıldım, Ellerine sağlık. Senin dıy projelerini daha sık görmek isterim açıkçası, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bahar teşekkür ederim. Ah keşke vakit olsa da paylaştığım tüm Kendin Yap projelerini önce kendim uygulayıp sonra yayınlayasam. Daha sık yapmaya çalışırım elbet :)) Sevgiler..

      Sil
  8. ne demek nasıl olmuş,yıkılıyor!
    hiç sevmiyorum plastik saksıyı ama benim de var ancak dış mekanda,dolayısıyla saksıyı çalıştırayım dış mekana uygun bişi yapayımmevzusu uyandırdın bende:)
    sen de vardır aslında dış mekan plastiklere ne yapmalı?
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir yorummm teşekkür ederim :)) Dur bende saksıyı çalıştırayım benim de dışarıda var bir kaç parça birşey onlara da uygun bir şeyler bulalım hep birlikte :))

      Sil
  9. bayıldım çok güzel olmuş hepsi ama içindekileri de es geçmeyelim. Skulentler harika gözüküyor. En kısa zamanda ben de edineceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Semacım. Sukulentlerim büyüyecek büyüyecek sonra ablalarına gitmek üzere yavrular verecek bana :))

      Sil
  10. Çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık :) Sukulentlere de nazar değmesin, muhteşemler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Aman aman nazar gelmesin :))

      Sil
    2. Sevgili Sinem profiline tıklandığında sayfana ulaşılmıyor. Aynı hata bende de olmuştu. Ayarlarını düzenle istersen sana ulaşmak isteyenler için :))

      Sil
  11. Emeğine sağlık harika görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  12. Teşekkürler Şeyma beğendiğine sevindim :))

    YanıtlaSil
  13. Merhaba nekadar güzel olmuşlar ellerinize sağlık.Bende keçe ve boyamayla uğraşıyorum ama plastik saksılarımı hep boyadım yada yapışkanlı kağıtla kapladım bu fikir süper sevgiler

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir