N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Ekim 09, 2013

Stil & Trend : Örgü Ev Eşyaları

Kış Geldi! başlıklı yazımda paylaştığımı hatırlayanlar vardır mutlaka. Bu yıl örgü modası sadece kıyafetlerde, şallarda, yastıklarda değil. Neredeyse evde kullanılan tüm eşyalara örgü kılıflar yapmak çok moda. Şişeler, saksılar, vazolar, bardaklar, koltuklar ve hatta ampuller de bu guruba dahil. Nasıl mı? 

şişe kılıfı

2009 yılında Christien Meindertsma tarafından tasarlanan Urchin Pufların ev dekorasyonunda örgü hakimiyetini alevlendirdiğini düşünüyorum. Çok kalın iplerle elde yapılan bu puflar hala daha büyük bir ilgi görürken, her üründe olduğu gibi muadilleri de firmalar ve şahıslar tarafından yapılmaya devam ediyor. Hatta örgü konusunda çok becerikli anneciğimden geçen yıl bunlardan istediğimi çok iyi hatırlıyorum.
Knitted pouf
Urchin Pouf


Örgü Puf
Urchin Pouf
Knit Pouf
Apartement Therapy
Knitted Pouf

Örgü yastıklar, şallar, battaniyeler, kilimlerin; çocukluğumdan bu yana hemen her evin annesi, ablası, küçük kızı tarafından yapıldığına ben de bir çoğunuz gibi şahit oldum. Son zamanlarda sıkça görmeye başladığım, evde kullanılan hemen her eşyaya örülen örgü kılıflar ise bende şaşkınlıkla karışık bir beğeni oluşturuyor. 

örgü tabure

örgü aydınlatma


örgü mumluk

örgü vazo

Vazolara, bardaklara, saksılara yapılan, bazen rengarenk, bazen kazak desenli kılıflar görsel olarak oldukça çekici duruyor. Saatlere, tabaklara, düz objelere yapılanlar sanırım yapıştırılarak uygulanıyor. Ne dersiniz?

örgü saat

örgü saksı

örgü kalem kutusu


örgü saksı

örgü vazo

örgü vazo

örgü sepet

örgü vazo

örgü ampül

örgü saksı

örgü vazo

İsrailli tasarımcı Ariel Zuckerman tarafından yapılan bu aydınlatmalar da oldukça ilgili çekti. Objelerin bu şekilde örgü kılıflarla kaplanması kullanım açısından zorluk mu kolaylık mı getirir bilmiyorum. Ama görüntü olarak farklı durduğu kesin. 

ariel zuckerman
Aril Zuckerman

örgü halı

örgü şal

şal modeli

örgü battaniye

Örgü örmeyi seviyorsanız ya da denemek istiyorsanız size tavsiye edebileceğim harika bir site var. Örgü konusunda hiç bir bilginiz olmasa da Hobikeyif de bulacağınız bilgiler size örgü konusunda A'dan Z'ye her şeyi sunuyor. 

Sizin örgüyle aranız nasıl? Kış geldi, başladı mı şallar, kazaklar, battaniyeler örülmeye???

15 yorum :

  1. Ama bunlara sadece örgü demek haksızlık olur,Juliette. Bunlar birer minik sanat eserleri...Harikalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bu kış bu sanat eserlerinden bir kaç parça icra etmeye çalışacağım Petek. Hepsi birbirinden güzel çok beğendim. Eminim araştırsak daha ne modeller bulunur ;)

      Sil
  2. Görünce insanın içini ısıtıyorlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcacık değil mi ama, sürekli dokunmak istiyor insan :)

      Sil
  3. Ya bunlar çok güzeller ama ben bunlara bakarken bile tüylerim diken diken oluyo. Yüne asla dokunamam, yünlü ipler offf... Bunlara bakarken dokunduğumu hissedip irkiliyorum, çok garip bişey :)

    Ama bayıldım hepsine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sert olan yün eşyalar beni de çok rahatsız eder ama dokusu yumuşak olanlara dokunmaktan alamam kendimi hiç:) çok üzgünüm Kahve Tadında, ama belki sadece görsel olarak kullanabilirsin, hiç dokunmadan ;)

      Sil
    2. bu arada bir mim yaptım sayfamda görebilirsin. Altına mimlediklerim diye yazmadım ama sen de yapabilirsen bu mimi çok memnun olurum. Teşekkür ederim şimdiden :)

      Sil
  4. Ah bana ne güzel bir sayfa açtın bir bilsen. Eski kazak kolları, örgü tozluklar, şallar vs. Bunları farklı objelere geçirerek trendi yakalayabiliriz:) Hem de eskileri yeniden kazanarak...Teşekkürler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cafemola o bahsettiğin eski kazakların kullanımını görmüştüm. Harika fikir. Aynı zamanda eskiyen çorapların alt kısmımlarını keserek te kullanmak mümkünmüş. Farklı modeller bulursan ya da yaparsan bekliyoruz bloğunda yayınlamanı:))) Sevgiler...

      Sil
  5. Sevgili Juliette,Örgüden ev eşyaların kışın evimize sıcak bir hava kattığı kesin.Kullanmadığımız kazakları,özellikle saç örgüsü motifleri olanları, yastık olarak evimizin dekorasyonunda kullanabiliriz.Kollarını ise ,şişeleri,kavanozları vb.kaplamada değerlendirebiliriz.Yılbaşı hediyelikleri için de küçük objeleri kaplayarak hazırlıklara başlayabiliriz.Hepsi çok güzel paylaşımlar.. Teşekkürler.. Aida

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel fikirler vermişsin Sevgili Aida. eskiyen kazakları bu şekilde değerlendirmek harika bir fikir. Hemen gözümde canlandı bile hangilerini kullanabileceğim:)) Teşekkürler güzel öneri ve yorumların için.

      Sil
  6. Cafe Mola iyi fikir verdi..Herşeyi giydirmişler.Aklıma ağaçlara örgü ören kadın geldi:)
    Teşekkürler,Juliette.Sayende ,dekorasyon hakkında fikir ediniyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aida'dan da çok güzel öneriler geldi Bahçeperim :) eski kazak kollarını da değerlendirebileceğiz ;)
      ben teşekkür ederim güzel ziyaretlerin için.

      Sil
  7. günaydın
    hem fotoğraflar hem yorumlar şahane.bu fikirler ne yaratıcılıklar çıkartır.
    ellerinize sağlık.
    iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Juliette, bak senin bu postu görünce aklıma ne geldi, biz teee çocukken bir moda vardı, herşeye kılıf örülürdü. Ütüye bile, o kadar diyim sana, hatta çook gerilere gidersek (ki onu da görmüşlüğüm var yeminle!) fitilli lambalar yok mu hani, işte onların şişelerine bile kılıf yapılırdı. o zamanlar çok yadırgardım herşeye kılıf mı olur diye ama ama bak ben hiç ileriyi gören bir kadın olamadım bu sebepten. Şimdi neler neler yapmışlar, yapabilirim bu görsellerdekilerin çoğunu kolaycacık ama yapmam ;) Kendime ihanet edemem Juliette :))) Neyse gene çok uzattım, ben en çok 13 numaradakileri ama en çok da ordaki zarif çiçekleri beğendim :)

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir