N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Nisan 16, 2014

Stil & Trend: Geometrik Siyah-Beyaz Dekorasyon

Siyah ve Beyaz uyumu hiç bir zaman eskimeyen, yıllara meydan okuyan dekorasyon stillerinden. Bir çok renkle kombin yapılabiliyor olması ise, tekdüzeliği ortadan kaldırmak için oldukça etkili. Siyah ve beyazın geometrik desenlerle kullanıldığı mekanlarda ise biraz modern, biraz klasik,biraz nordik, biraz eklektik tatlar almak mümkün. 

Houzz

2014 yılının baharında ev dekorasyonunda özellikle keskin hatlı geometrik desenlere oldukça sık rastlıyoruz. Zikzak desenler, ince ve kalın çizgiler, ekoseler kış mevsiminde olduğu gibi bahar aylarında da çok tercih edilen desenlerin başında geliyor. Bu desenlerin siyah ve beyazla birlikte kullanıldığı alanlarda ise asil ve şık bir görüntüyle karşılaşmamak mümkün değil. 


Özellikle nordik stilde görmeye alışkın olduğumuz beyaz mobilyaların, tekstil ürünlerinde siyah ve tonlarıyla birlikteliğini kahve, hardal, yeşil, mavi, sarı gibi bir çok renkle tamamlayabilirsiniz. Kullanacağınız 3.renge göre daha sakin, dingin veya daha enerji dolu ve eğlenceli mekanlar yaratmak mümkün.





Duvara asılan farklı ebatlardaki çerçevelerin de yine bu yıl çok moda olduğundan bahsetmiştik. Siyah çerçeveli tabloların halı, yastık veya diğer aksesuarlarla kombini, geometriyi kullanmak isteyen fakat çok fazla cesaret edemeyenler için tercih edilebilir. Kendinden emin, etkili bir güzellik sunsa da, abartıya kaçmış geometrik desenler kişinin baskı altındaymış hissine kapılmasına sebep olabilir.  






50-60 lı yıllarda çok fazla kullanılan küçük ebatlı siyah beyaz karolar, çintemani desenler de özellikle antrede, banyo ve mutfakta şık çözümler sunuyor. 



Siyah ve beyazı en iyi tamamlayan aksesuarlar cam ve pileksiler, metal ve bakır renkler ve seramik aksesuarlardır. Tamamıyla siyah tonları ve beyazla dekore edilmiş evlerde renkli aksesuar kullanacaksanız koltuk yastıklarınızı aynı renklerde seçebilirsiniz. 



Dekorasyonunuz siyah beyaz olsa da hayatınız ve umutlarınız hep rengarenk olsun...

8 yorum :

  1. Bu siyah beyazlar, geometrik desenler benim gözümü çok yoruyor sevgili Juliette :) Almayayım ben, böyle bakarken bile gözüm kamaştı desem :))
    Bi de sence yerlerde öyle çizgili çizgili, kareli kareli siyah beyaz nasıl olur ki? olmaz yahu, dur bakayım beğenen vardır belki yorumlarda, takip edeyim bi :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlısın :)) Gözlerinin kamaşığını giderelim o zaman hemen yeni bir yayın hazırlayayım cıvıl cıvıl, tam senin ruhuna uygun :)) O karolar öyle çok kullanılıyor ki, ama tabiki nerede kullanılacağını iyi tayin etmek lazım. Ben yıllarca siyah&beyaz giymiş bir insan olarak evimde tercih etmem mesela. Daha yumuşak geçişleri severim. Zevk meselesi bir nevi. Ama bu tür mekanların da hakkını yememek lazım her şey kararında olduğunda çok asil görünüyor beğenenler için:)) Sevgiler canım

      Sil
  2. Dekorasyon delisi benim için bütün fotolarda bir hoş detay var, juliette, anacak favorim yani beni anlatan sondan 2. paylaşım.Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz avangard, biraz klasik sevdiğinin farkındayım Petekcim. Beğendiğine sevindim :)) Teşekkür ederim ziyaretin ve yorumun için..

      Sil
  3. siyah beyaz hiç kullanmadım ya evde. denesem mi napsam. cam metalciyim dekorasyonda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cam ve metali sevdiğinden bahsetmiştin. Benim de favorilerimdendir bu 2 malzeme.. Bilmem siyah beyaz için belki 1-2 parçada denenebilir eğer genelde renkli kullanıyorsan.

      Sil
  4. Siyahı dekorasyonda keskin bulurken bir de bakmışım ki 5 yaşındaki oğlumun odasını siyah beyaz dekore etmişim.Zevkler dekorasyon trendlerinden etkileniyormuş,bunu anladım Juliette'cim.Yerdeki siyah beyaz karolara bayılıyorum ama evimin böyle bir renk karışımını kaldıracağını düşünmüyorum.Güzel paylaşımların bana ilham veriyor.öpüyoruz seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizimin odasını çok kararında yaptın sen ama. O kadar uyumlu oldu ki gözü yoran hiç birşey yok bence. O'nunda halinden memnun olduğu görülüyor zaten:)) Çok öpüyorum ikinizi de Hümeyracım. Güzel bir haftanız olsun...

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir